Πώς να φροντίζετε την ακοή σας

Ήχοι και θόρυβοι, κίνηση και φασαρία. Κάνουν τη ζωή ενδιαφέρουσα και ζωντανή και ταυτόχρονα μπορεί να μας βοηθήσουν να χαλαρώσουμε. Αλλά πώς θα διατηρήσουμε την ακοή μας ασφαλή; Διαβάστε τις συμβουλές μας από τους Ειδικούς.

 

Είναι η μουσική στα ακουστικά σας πολύ δυνατά;

Τα ακουστικά μας επιτρέπουν να «χαθούμε» στον μοναδικό κόσμο της μουσικής. Πλέον, είναι φυσιολογικό να βλέπεις ανθρώπους με ακουστικά ψείρες στα αυτιά τους ή τεράστια ακουστικά στα κεφάλια τους.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να έχουμε τη ένταση του ήχου σε ασφαλές επίπεδο. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ένταση ήχου που παράγεται στα ακουστικά μπορεί να φτάσει στο ίδιο επίπεδο με μια ροκ συναυλία. Στην πραγματικότητα, 1.1 δισεκατομμύριο νέοι σε όλο τον κόσμο διατρέχουν επίσης τον κίνδυνο βαρηκοΐας λόγω των μη προσεκτικών και ασφαλών πρακτικών ακρόασης, πχ υψηλή ένταση στα ακουστικά, συναυλίες.

Συμβουλή Ειδικών: Ελέγξτε τη έγχρωμη ένδειξη στη συσκευή σας για να δείτε αν η ένταση προσεγγίζει τα επικίνδυνα επίπεδα.

 

Μπορείτε να αισθανθείτε πότε θα αρχίσει να «πέφτει» η ακοή σας;;

Θα ήταν πολύ καλό να μπορούμε να νιώσουμε πότε η ακοή μας είναι σε κίνδυνο. Δυστυχώς, δεν υπάρχει αξιόπιστος τρόπος να γνωρίζετε με βεβαιότητα εάν κινδυνεύετε να χάσετε την ακοή σας. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές προειδοποιητικές ενδείξεις απώλειας ακοής που δεν πρέπει να αγνοήσετε.

 

3 προειδοποιητικές ενδείξεις ότι η ακοή σας είναι σε κίνδυνο

  1. Εμβοές. Αν ακούτε «σφίριγμα» στα αυτιά σας μετά από μια συναυλία με πολύ δυνατή μουσική, είναι ξεκάθαρη ένδειξη ότι τα αυτιά σας έχουν εκτεθεί σε πολύ δυνατό θόρυβο.
  2. «Μπερδεμένη» ακοή, γνωστή ως προσωρινή απώλεια ακοής. Αυτό μπορεί να συμβεί μετά από μια εκδήλωση με δυνατούς θορύβους, όπως μια συναυλία μουσικής, μία ταινία στον κινηματογράφο, ή ακόμα ένα μάθημα γυμναστικής με δυνατή μουσική.
  3. Πρέπει να δυναμώσετε την ένταση της φωνής σας για να καταλάβετε τον εαυτό σας.

Συμβουλή Ειδικών: Εάν παρατηρήσετε κάποιο από αυτά τα προειδοποιητικά σημάδια, αποφύγετε δυνατούς θορύβους μέχρι να επιστρέψετε στην κανονική σας ακοή.

 

Ποιο είναι ένα ασφαλές επίπεδο έντασης του ήχου;

85 ντεσιμπέλ θεωρούνται το υψηλότερο επίπεδο ασφαλούς έκθεσης σε συνεχή θόρυβο. Πάνω από αυτό το επίπεδο μπορεί να παρουσιαστεί βλάβη της ακοής. Ρίξτε μια ματιά στην εικόνα. Στο κάτω άκρο, έχουμε ασφαλείς ήχους όπως μια συνηθισμένη συζήτηση ή μια ηλεκτρική σκούπα. Οι συσκευές που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας, παράγουν ήχο που μπορεί να κυμαίνεται από 75 dB έως και 136 dB.

 

Συμβουλή Ειδικών: Κατεβάστε μια εφαρμογή για το κινητό σας, για γνωρίζετε κάθε στιγμή την ένταση των ήχων γύρω σας.

 

Ασφαλής ακρόαση δεν είναι μόνο η ένταση- είναι και η διάρκεια

Ο μέγιστος χρόνος ασφαλούς έκθεσης στα 85 dB είναι 8 ώρες.Όταν τα ηχητικά επίπεδα ανεβαίνουν πάνω από 85 dB – το επίπεδο ενός πολυσύχναστου δρόμου – αρχίζει να έχει σημασία η διάρκεια έκθεσης σε αυτόν τον θόρυβο.

Μόλις φθάσει το επίπεδο ήχου στα 104 dB, όπως παράγεται σε ορισμένα νυχτερινά κέντρα και μπαρ, καθώς και σε μερικά ηλεκτρικά εργαλεία, όπως αλυσοπρίονα, χρειάζονται μόλις 15 λεπτά προτού να κινδυνεύσετε να προκαλέσετε βλάβες στην ακοή.

 

Συμβουλή Ειδικών: Όταν ακούτε με ακουστικά για μεγάλες χρονικές περιόδους, προσέξτε ιδιαίτερα να βεβαιωθείτε ότι το επίπεδο έντασης είναι ασφαλές.

 

4 τρόποι για την αποφυγή της δυσκολίας ακοής

Ακολουθούν κάποια καλά νέα! Η απώλεια ακοής που προκαλείται από θόρυβο μπορεί να προληφθεί. Απλά πρέπει να είστε ενήμεροι για την έκθεση στο θόρυβο και να μειώνετε την ένταση κάθε φορά που πλησιάζει τα επικίνδυνα επίπεδα.

  • Χρησιμοποιήστε καλά τοποθετημένα ακουστικά και ακουστικά ακύρωσης θορύβου

Επειδή μια καλή εφαρμογή εμποδίζει τον ήχο να «διαρρεύσει», σας επιτρέπει να ακούτε σαφώς τον ήχο που επιλέξατε χωρίς να χρειάζεται να αυξήσετε την ένταση στα επικίνδυνα επίπεδα.

  • Φορέστε ωτοασπίδες (και τα τοποθετήστε τες σωστά)

Αν γνωρίζετε ότι πρόκειται να είστε σε ένα θορυβώδες μέρος ή να κάνετε μια θορυβώδη δραστηριότητα, φορέστε ωτοασπίδες. Οι ωτοασπίδες μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στη μείωση του επιπέδου έκθεσης, έως και 45 ντεσιμπέλ.

  • Κάντε διαλείμματα «ησυχίας»

Είτε βρίσκεστε σε ένα χώρο με δυνατή μουσική είτε έχετε απορροφηθεί σε ένα ηχητικό βιβλίο (audiobook), είναι καλή ιδέα να ξεκουράζετε τα αυτιά σας κατά διαστήματα. Αυτό μειώνει τη συνεχή έκθεση και δίνει στα αυτιά σας την ευκαιρία να ανακάμψουν.

  • Κάντε τακτικές εξετάσεις ακοής

Μια εξέταση ακοής σάς επιτρέπει να δείτε πώς ακούτε σήμερα. Αυτό σας ηρεμεί και σας δίνει πληροφορίες για τυχόν δυσκολίες στην ακοή που μπορεί να μην γνωρίζετε. Οι τακτικές εξετάσεις ακοής επιτρέπουν σε εσάς και στον Ειδικό Ακοής σας να παρακολουθήσετε την εξέλιξη της ακοής σας με την πάροδο του χρόνου και να την αντιμετωπίσετε κατάλληλα κι έγκαιρα.

 

Βρείτε τον κοντινότερο σε εσάς Ειδικό Ακοής εδώ.

Call Now Button